maandag 15 december 2008

terugblik op vorig jaar

Vorig jaar heb ik tijdens 2 godsdienstlessen gewerkt rond pinksteren. Ik heb eerst over pinksteren vertelt, gevraagd wie het kende, dan het verhaal voorgelezen en overlopen en dan hebben we het nagespeeld (bibliodrama : tableau vivant). Dan heb ik gevraagd wat ze van de les vonden .De volgendeles heb ik de verplichte werkblaadjes ingevuld.

3 van de 5 geboden zijn in mijn les zeker aanbod gekomen:
-belangstelling voor elementen van het christelijk geloof wekken (vol zijn van iets, de wind die door de kamer waaide...)
-geef de lln de kans om zelf actief te leren ontdekken, te verkennen, na te denken,... (de lln hebben zelf het verhaal kunnen naspelen met hun eigen inbreng, ze hebben kunnen vertellen waar zij vol van zij...
-bied de kinderen ruimte om hun eigenheid als mens en gelovige te vinden, te uiten, te beleven, te vieren ( ik heb de lln laten vertellen wat zij van dit verhaal vonden, of zij soms ook "vol zijn van iets" (zo ja: van wat?...)

de 2 andere geboden zijn niet echt sterk in mijn les aanbod gekomen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten